Dagsarkiv: oktober 7, 2010

Stor tilltro till Nobelvinnarens exponering

Läste precis här att Norstedts trycker upp fler exemplar, totalt 140 000, av några av Mario Vargas Llosas böcker. Beräknas finnas till hands om bara några veckor. Snabba ryck, rätt tänkt.

Publicerat i Läsande | 1 kommentar

Liten undersökning

Jag tänkte göra en liten undersökning till en uppsats jag precis påbörjat, och skulle bli mycket glad om ni ville hjälpa mig lite. Allt ni behöver göra är att skriva tre meningar där ni infogar följande varumärken:   Mejla era … Läs mer

Publicerat i Språk | 6 kommentarer

Mario Vargas Llosa

Kikade in på Wikipedia och fann att de redan hunnit uppdatera Mario Vargas Llosa med hans nyligen vunna Nobelpris. Jag har inte läst något av honom förut men visst kommer det att ändras. Jag blir nyfiken, vill veta vem det … Läs mer

Publicerat i Läsande | 13 kommentarer

Nobelpriset i litteratur

Snart är det dags, 13.00 på SVT 1 tillkännages årets Nobelprisvinnare i litteratur. 10 000 000. Är inte det en sinnessjuk summa, så säg. Av de som tidigare vunnit är en liten del kvinnor, men vem blir förvånad över det? … Läs mer

Publicerat i Läsande | 2 kommentarer