”50 sätt att träffa den rätte”, Lucy-Anne Holmes

Det här med ”Hysteriskt rolig läsning. Du kommer att gapskratta” som det står på baksidan av boken är väl inte riktigt dit boken förde mig även om det fanns väl ett och annat moment som gränsade till hysteriskt, och som ledde till fniss.

Sarah Sargeant är en skådespelerska/servitris som har varit singel i tre år, och som inte haft sex på 351 dagar. Några incidenter leder till att hon plötsligt har ett uppdrag – att utforska 50 sätt att träffa den rätte.

Sarah har en blogg där hon skriver om sitt kärleksliv, och trots att den inte ens har 100 läsare om dagen faller det sig så att någon hon dejtar reser till USA och där råkar se över axeln på någon som är inne på hennes blogg. Sammanträffande, så det förslår.

Även om jag i viss mån fann titeln något missvisande eftersom just det här momentet med att testa 50 olika sätt är en aning i skymundan, det känns inkastat och som att författaren ibland ”oj, nu måste jag visst skriva om det där igen eftersom boken heter så”. Samtidigt så gillar jag bokens titel, och helt säkert så var det just den som lockade mig till läsning.

Det här är ändå en rolig bok, och helt en klart godkänd chicklit, vilket är ett bra betyg från någon som sällan ens påbörjar en sådan. Det är förutsägbart, fjantigt och orealistiskt, men det gör inget. Språket är helt ok, och bokens utformning gör den väldigt läsvänlig vilket är ett stort plus. Fnissvänlig läsning för hängmattan, helt klart.

8/10 (på chicklit-skalan. 6/10 på min ”vanliga”, men man ska väl jämföra rättvist … 🙂 )

Andra litteraturbloggare om ”50 sätt att träffa den rätte”:
Malins blog
I hyllan

Finns bland annat hos:
Adlibris
Bokus

Detta inlägg publicerades i 2011, Betyg 7-8, Bokrecension, Humor. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till ”50 sätt att träffa den rätte”, Lucy-Anne Holmes

  1. Pingback: Provläs: 50 sätt att träffa den rätte av Lucy-Anne Holme | Provläs.se innan du köper böcker

  2. Cicci skriver:

    Jag gillar också den här boken! Bokens utformning är ett extra plus, underbart med mjuka pärmar men ändå känns den inbunden. 🙂

Lämna en kommentar