TÄVLING: Vinn tre valfria böcker från Excess!

Det är 10 dagar kvar till Bokmässan i Göteborg och för att kicka igång peppen lite extra tänkte jag att ett par tävlingar aldrig är fel.

Det nya bokformatet är unikt och kommer ursprungligen från Holland. Kombinationen av bokens storlek på endast 8×12 centimeter och det tunna, exklusiva pappret bidrar till att enbart en hand krävs för att greppa boken samt vända blad. excess är tillverkad enligt gammal boktradition med trådbunden rygg och har därför betydligt längre livslängd än exempelvis en pocketbok.

Jag fick själv hem två titlar idag (den här och den här) och förutom att de är små är de verkligen snygga. Vill du också testa Excess, eller har du redan gjort det och vill ha fler?

För att tävla:
1. Spana in sortimentet
2. Välj ut 3 böcker som du skulle vilja ha
3. Berätta varför du vill vinna

Skriv en kommentar nedan och/eller skriv om det på din blogg. Glöm dock ej länka hit så jag hittar den, samt skriva en mejl där jag kan nå dig. 🙂 Den som vinner får helt kostnadsfritt de tre valda böckerna hemskickade till sig!

Har man ingen aning om vilka böcker man vill läsa kan jag tipsa om ”Fjäril i koppel” samt ”Geim” (det spelar dock ingen roll alls vilka böcker man väljer, men dessa har jag läst och tycker mycket om 🙂 )

Tävlingen avslutas på söndag!

Detta inlägg publicerades i Bokbranschen, Tävling. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till TÄVLING: Vinn tre valfria böcker från Excess!

  1. Susanne skriver:

    Åh, har ju testat formatet en gång och gillade. Suveränt att alltid kunna ha med sig när man går till lekpark vilket man gör rätt ofta med barn i ålder 3,5 och 5. Dessa passar i fickan så jag kan lägga ner boken där och inte glömma den i lekparken (glömde min engelska variant av 50 shades of grey nyligen).
    Fjäril i koppel har jag länge velat läsa men inte prioriterat.
    Den odödliga Henrietta Lacks – inte hört talas om men oj vad den låter intressant!
    Ett litet snedsprång – har länge tänkt jag skulle läsa något av Denise.

  2. Sandra Marklund skriver:

    Hej hopp! Jag vill gärna få följande böcker Excess i brevlådan, ”Begravningsplatsen i Prag”, ”Sommaren utan män” samt ”Stål”.

  3. boktok73 skriver:

    Excess är ett superbt format, har hittills bara läst en, Flimmer. Perfekt att ha i handväskan! Dessutom har de så bra titlar, svårt att välja. Jag skulle gärna vinna Syskonmakaren, Ett litet snedsprång och Den femte årstiden. De böckerna har jag varit sugen på riktigt länge. Kul tävling!

  4. Jessica Hellström skriver:

    Har aldrig testat på Excess formatet, men har sneglat på dessa praktiska böcker en längre tid. Jag skulle vilja läsa dessa böcker:
    Mitt liv i 23 yogaställningar
    [geim]
    Flimmer
    Fly den regniga hösten för en stund och bara njuta av den litterära världen var jag än är: på bussen, i lekparken med sonen eller ute på stan, perfekt format som alltid är toppen att ha med sig i väskan!

  5. Skulle verkligen vilja testa att läsa i detta format, verkar som smidiga böcker att ha med sig i väskan.
    Jag skulle vilja vinna. Syskonmakaren, Ett litet snedsprång och Två gånger är en vana.

  6. BokMamma skriver:

    Jag vill gärna vara med och tävla för jag har aldrig testat det formatet. Är lite nyfiken på hur det är att läsa så.

    Om jag har turen och vinner skulle jag vilja ha

    Flickan från havet
    Fjäril i koppel
    Tystnadens gåta

    Jag har gjort ett litet inlägg om tävlingen.

    http://bokmamma.blogspot.se/2012/09/inte-for-att-jag-behover-fler-bocker.html

  7. crankoral skriver:

    Hej, självklart vill jag också vara med och tävla. Jag tycker Excess är ett fantastiskt format, även om jag bara läst en bok, Sommaren utan män. Däremot har jag länge, nåja relativt länge nu, haft en dröm om att ha en minihylla med böcker i endast detta format. Och de böcker som jag sett i stort format se så tjusiga ut i hyllor är ju Min kamp böckerna. Därför skulle jag gärna vinna del 1-3 av Min kamp av Karl Ove Knausgård, dels då jag inte läst en enda av dem men också för att det är en mycket bra början på den där drömmen om en hylla i fickformat.

  8. Saga skriver:

    Jag har inte testat excess, däremot Pocket pocket som kom för en väldig massa år sedan och också lästes på tvären. Eftersom jag alltid har med mig lite för mycket saker är det idealiskt med små böcker och jag skulle gärna vilja vinna Min kamp del 1-3. Jag äger visserligen del 1 i ordinär utgåva men det skulle ju vara väldigt fint med den serien på det här sättet.

  9. TidningsIda skriver:

    Jag har länge tänkt att jag ska testa att läsa i Excessformatet men det har ännu inte blivit av. Jag gillar att testa nya sätt att läsa på och tror att jag skulle uppskatta Excess. Men eftersom jag verkar vara lite trögstartad skulle jag nog behöva lite hjälp på traven och det skulle ju en vinst absolut vara.

    Om jag vann så skulle jag gärna vilja ha Stål, Syskonmakaren och Huvudjägarna.

  10. Eva skriver:

    Jag vill gärna vinna; du gamla du fria, mitt liv i 23 yogaställningar och vi tolererar inga förlorare.
    Excessformatet passar mig alldeles utmärkt eftersom då jag söver mina barn behöver jag bara hålla boken med en hand samtidigt som jag har en hand fri (att stoppa i nappen, etc). Dessutom ska jag börja pendla med tåg senare i höst, så böckerna passar extra bra i jobbväskan.

  11. Åh vad kul! Jag är gärna med och tävlar. De böcker jag är extra intresserad av är:
    Fjäril i koppel (Zinat Pirzadeh)
    Tystnadens gåta (Steve Hamilton)
    Mitt liv i 23 yogaställningar (Claire Dederer)
    Jag vill vinna dels för att jag är otroligt nyfiken på formatet (här har jag släpat runt på tegelstenar såsom Flickan från ingenstans i handväskan) och dels som ”ett plåster på såret” för att jag inte kommer till bokmässan i år.

  12. Lottens Bokblogg skriver:

    Jag är gärna med och tävlar. Har aldrig provat det formatet men är sugen på att testa. Borde vara perfekt i handväskan när jag på mina lediga fredagar går och sätter mig på ett fik och läser och varvar ner efter jobbveckan. Fast jag måste komma ihåg att klämma ned glasögonen också…
    Är sugen på:
    Den odödliga Henrietta Lacks
    Tystnadens gåta
    [buzz]

  13. Lottens Bokblogg skriver:

    Fast det var ju [geim] och inte [buzz] jag menade…

  14. Sarah skriver:

    Hej!

    Jag vill vinna eftersom jag älskar att läsa men normalstora romaner vägrar gå ned i min väska efter att den fyllts av de många nödvändiga skolböckerna. Tre excessböcker skulle alltså förgylla mina håltimmar och samtidigt bredda min litterära allmänbildning.

    Jag önskar mig:
    Vi tolererar inga förlorare
    Den odödliga Henrietta Lacks
    Syskonmakaren

  15. Pingback: JoS blog » Blog Archive » Tre Excess-böcker!

Lämna en kommentar