”Mississippi”, Hillary Jordan

Missisippi Hillary JordanJag skriver den här recensionen i smått raseri. Raseri över att Laura, Ronsel, Florence, Henry och Hap har lämnat mig med den här tomheten över att de nu när boken är slut också är borta ur mitt liv. Jag vill veta mer, läsa mer, höra mer om dessa liv som är så långt ifrån mitt men ändå kommit mig så nära. Om en bomullsfarm i Mississippi strax efter andra världskrigets slut.

Det är intressant hur Historiska Media av alla förlag lyckats haffa denna sträckläsning till roman.

Hillary Jordan skriver med sådan känsla att det känns självupplevt. Rasismen, det tuffa livet, dramatiken, livet …

Läs den!

10/10

Finns bland annat hos Bokus och Adlibris.

Andra som läst:
Med näsan i en bok
Dagens bok
Kulturbloggen
LitteraturMagazinet

Detta inlägg publicerades i 2014, Betyg 9-10, Bokrecension, Debut, Månpocket, Relationer. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till ”Mississippi”, Hillary Jordan

  1. Eli skriver:

    Håller med, så otroligt bra!

  2. Pingback: 100 böcker du bör ha läst | Malin Johansson – skriver mycket, läser mer.

Lämna en kommentar