Med luft i hjärnan och ett utlånat hjärta är ingenting omöjligt

Via en länk på Facebook hamnade jag precis här. Katrin Zytomierska går loss på en annons från SATS. ”Asså vad är den här grejen med att det ska vara så jävla okej för tjejer att vara mulliga i Sverige? Det är nämligen inte det i andra länder.”

Katrin Zytomierska. Kommer ni ihåg debutantporträttet i SvB?

Vart har du varit, Katrin?

Var i Sverige är det ok att vara mullig? Hur många affärer finns det inte där mulliga inte kan handla? Hur många platser kan mulliga gå med en glass i handen utan att få rullande ögon som de tror att ingen ser?

”Eller är det kanske i storstäderna som folk faktiskt bryr sig om sin hälsa? Det som jag syftar på är att i London, Paris, Rom, NY, Warszawa, Oslo, Prag, Aten, Madrid, alla storstäder som jag varit i faktiskt så är tjejer smala och det är något positivt.”

Jag vet inte men du Katrin, rör du dig inte mest på inneställen? Handlar i high fashion-butiker? Äter på restauranger där kändisar brukar vara? Är det inte så? För i så fall … mulliga brukar sällan vara välkomna på inneställen. Mulliga kan inte handla i high fashion-butiker. Mulliga kan inte äta på överklassrestauranger för alla tittar på mulliga där, tänker tankar som ”borde hon verkligen äta det där”? Och de tänker det så högt att den mulliga till och med hör det ibland.

Katrin drar även in det här med mat.

”Om det nu är kärlek och Josephine är så här svettig efter ett bodypump-pass så undrar jag verkligen vad Josephine käkar? Donken och Pizza Hut för hela slanten, antar jag!?”

Hon förmedlar sån total avsaknad av empati och förståelse för andra människor att det är läskigt. Vem säger att övervikt är bra? Ingen. Vem säger att man ska väga 55 kilo efter att ha tränat på SATS i tretton år? Katrin. Vem säger att man borde ha lite vett i huvudet efter att ha haft möjligheten att utveckla den i över trettio år? Jag.

Det är ju lite lustigt, den där kommentaren om maten, för det sägs ju att människor som äter enligt lchf har vissa problem. Det sägs att kolhydrater är viktigt för att hjärnan ska fungera ordentligt. Well, touché.

Ps. Finest.se har meddelat att Katrin efter en kroppsscanning numera bloggar på uggliest.nu.

Detta inlägg publicerades i Bokbranschen. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Med luft i hjärnan och ett utlånat hjärta är ingenting omöjligt

  1. pysbloggen skriver:

    Bra skrivet! Hon verkar både korkad och trist, och gör allt för att jag ska vidhålla den uppfattningen.

  2. Anjo skriver:

    Varje gång jag läser något av Katrin Z slås jag av samma tanke: Herregud!

  3. Malin skriver:

    Bra skrivet. Det är verkligen synd att Katarina Z får en sådant media för varje gång man läser om henne eller vad hon har skrivit så tänker jag bara- stackars kvinna, hur blåst är hon egentligen.

  4. Pingback: Katrin Zytomierska ber om ursäkt … hahaha | Malin Johansson – skriver mycket, läser mer.

Lämna en kommentar